Välkommen till min blogg!

Välkommen till min blogg!

lördag 12 februari 2011

Kyckling med mango chutney

Det här receptet har jag fått av mamma. Jag gör det oftast med kyckling men fläskfilé går också alldeles utmärkt att använda. Jag rekommenderar att man gör lite mer sås än vad som står i receptet, den är otroligt god!

Kyckling med mango chutney (2 personer)
2 kycklingfiléer
1 gul lök
2 stora färska champinjoner
2½ dl hönsbuljong
2 msk soja
1 dl grädde
2 msk mango chutney

1. Skär kyckling, lök och champinjoner i bitar och bryn i en stekpanna.
2. Tillsätt hönsbuljong och soja.
3. Låt småkoka i 30-40 minuter.
4. Tillsätt grädde och mango chutney och låt småkoka några minuter.

Servera med ris eller klyftpotatis och sallad. Majs är också gott till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar