Välkommen till min blogg!

Välkommen till min blogg!

söndag 6 mars 2011

Godis

Jag är en riktig gottegris och trots att jag älskar att baka så är det inte fel med en stor skål med lösgodis ibland!


Mitt hemgjorda favoritgodis är chokladrutor med rispuffar och kex, chokladälskare som jag är. Det är även gott att blanda i hackade nötter och russin om man vill variera sig lite.

Chokladrutor med rispuffar och kex
200 g mörk choklad eller mjölkchoklad
50 g smör
1 dl ljus sirap
6 digestivekex
3 dl rispuffar

1. Smält choklad och smör försiktigt i en kastrull.
2. Rör i sirapen.
3. Hacka eller krossa digestivekexen. Tillsätt dem och rispuffarna och blanda väl.
4. Häll upp smeten i en fyrkantig form, ca 20x30 cm. Ställ formen i kylskåpet i minst 2 timmar eller tills chokladen har stelnat.
5. Skär i rutor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar