Välkommen till min blogg!

Välkommen till min blogg!

fredag 25 mars 2011

Chokladrutor med rispuffar

Igår invigde jag min nya bakform som jag fått av min kära syster. Den passade perfekt till att göra de här goda chokladrutorna. Jag brukar använda kokosfett istället för smör, eftersom chokladen får en blankare och finare yta och dessutom blir smaken aningens godare av det tycker jag! Det går också bra att blanda i lite hackade nötter eller russin om man känner för det. De här rutorna är supersmarriga!

Chokladrutor med rispuffar
200 g mörk choklad eller mjölkchoklad
50 g smör
1 dl ljus sirap
6 digestivekex
3 dl rispuffar

1. Smält choklad och smör. Rör i sirapen. Blanda ner krossade digestivekex och rispuffar och blanda väl.
2. Häll upp smeten i en fyrkantig form, ca 20*30 cm. Ställ formen i kylskåpet i minst 2 timmar eller tills chokladen har stelnat. Skär i rutor.

2 kommentarer:

  1. Å vad bra att bakformen passade så bra!!

    SvaraRadera
  2. Ja tack så mycket! Den börjar redan bli lite sliten ;)

    SvaraRadera