Välkommen till min blogg!

Välkommen till min blogg!

onsdag 28 september 2011

Kräftstjärtssallad med currydressing

Den här salladen är min favorit just nu. Det går bra att blanda i vad man har hemma och tycker är gott, men kräftstjärtarna går extra bra ihop med ananas, avokado och ägg. Currysåsen till är ett måste!

Min kräftstjärtssallad
Bulgur
Ägg
Kräftstjärtar
Avokado
Ananas
Tomat
Gurka
Isbergssallad
Paprika
Majs
Oliver
Citronsaft
Flingsalt chili
Peppar

1. Koka bulgur enligt anvisningen på paketet.
2. Koka äggen. Skala och dela i halvor.
3. Skär avokado, sallad, tomat, gurka, ananas och paprika i bitar. Lägg upp i en skål.
4. Blanda i kräftstjärtar, bulgur, majs och oliver. Droppa över citronsaft. Toppa med ägghalvorna och strö över flingsalt chili och svartpeppar.

Servera salladen med currydressing och bröd.

Min currydressing
2 dl naturell yoghurt (eller creme fraiche)
2 msk majonnäs
1 msk curry
1 tsk dijonsenap
1 tsk ketchup

Blanda ihop ingredienserna till dressingen och ställ kallt en stund före servering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar