Välkommen till min blogg!

Välkommen till min blogg!

söndag 8 september 2013

Christians curryfärs

Curry är en av mina favoritkryddor och det här har varit en av mina favoriträtter sedan jag var liten. Det är gratinerad köttfärs med ett krämigt täcke av creme fraiche, chilisås och curry.

Christians curryfärs
500 g köttfärs
1 gul lök
Salt
Svartpeppar
2-3 dl creme fraiche
1 dl chilisås
2 tsk curry

1. Hacka löken och fräs den mjuk i olja i en stekpanna.
2. Lägg i köttfärsen och fortsätt steka tills färsen blivit smulig och fått färg. Krydda med salt och peppar. 
3. Blanda creme fraiche, chilisås och curry i en skål. 
4. Häll köttfärsen i en smord ugnssäker form. Bred ut currysåsen ovanpå.
5. Gratinera i 200 grader i ca 10 minuter.

Servera med ris, sallad och jordnötter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar