Välkommen till min blogg!

Välkommen till min blogg!

söndag 19 juni 2011

Kycklingpasta

Den här kycklingpastan slängde jag och Erik ihop för några dagar sedan. Jag hade gjort en hel kyckling i lergryta dagen innan och det blev lite rester över. Det blev den godaste pastarätten jag ätit på länge!


Kycklingpasta (2 portioner)
2 portioner fullkornspasta
Grillad/stekt kyckling i bitar
5 cocktailtomater
1 röd lök
1 vitlöksklyfta
4 färska champinjoner
2 dl grädde
2 msk rysk yoghurt (går att ersätta med creme fraiche)
1 msk kycklingfond
1 msk chilisås
1 tsk soja
1 tsk röd currypasta
Ruccola
Grillkrydda, pepparmix, flingsalt chili

1. Koka pastan enligt anvisningarna på förpackningen.
2. Hacka löken, skiva champinjonerna och stek i en stekpanna.
3. Krydda och tillsätt grädde, rysk yoghurt, fond, chilisås, soja och currypasta.
4. Låt koka ihop.
5. Pressa i vitlöken, halvera tomaterna och tillsätt i såsen. Låt puttra ett par minuter.
6. Blanda ihop pastan med såsen och lägg upp på tallrikar.
7. Toppa med ruccola och strö över flingsalt chili och svartpeppar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar