Välkommen till min blogg!

Välkommen till min blogg!

tisdag 25 januari 2011

Nyårslöfte 2011

Jag är en riktig gottegris och älskar kakor, tårtor och fikabröd av alla de slag. Dock har det blivit lite för mycket av det goda på sistone så inför det nya året lovade jag mig själv att begränsa sötsakerna till helgerna. Det var svårt i början, sötsuget slår gärna till på kvällarna när man sitter i soffan och myser (känns det igen?), men det går bättre och bättre. Nackdelen är att jag inte får lika mycket utlopp för mitt baksug som tidigare, eftersom det måste begränsas till helgerna. Det problemet har jag löst med mer brödbak i veckorna och nu blir det också mer planering inför vad som ska bakas till helgen. Jag älskar att leta efter nya recept och få ny härlig inspiration!

1 kommentar:

  1. Vilken härlig blogg. Jag ska testa minst ett recept till helgen./Rose-Marie i Leksand

    SvaraRadera